Інформація про стан надходження платежів до  бюджетів усіх рівнів та використання бюджетних коштів за 2017 рік

 

У 2017 році надходження податків і зборів до загального і спеціального фондів бюджетів усіх рівнів склали 175512,1 тис. грн. або 99,7% до плану 2017 року (176021,9 тис. грн.) та 139,6% до відповідного періоду 2016 року, в тому числі: надходження платежів до державного бюджету склали 69889,6 тис. грн. при плані 72688,6 тис. грн. (96,1% та 158,3%); надходження до місцевого бюджету (в контингенті) склали 105622,5 тис. грн. при плані 103333,3 тис. грн. (102,2% та 129,5%).

Податковий борг до зведеного бюджету становить
2483,0 тис. грн., у тому числі: до державного бюджету – 598,0 тис. грн., (питома вага 24,1%), обсяг якого збільшився на 110,4 тис. грн. (22,6%) у порівнянні з початком 2017 року по філії «Знам’янський райавтодор (податок на прибуток) та реєстру фізичних осіб; до місцевого бюджету – 1885,0 тис. грн., (питома вага 75,9%), обсяг якого збільшився на 495,0 тис. грн. (35,6%) у порівнянні з початком 2017 року по земельному податку реєстру фізичних осіб (349,4 тис. грн.), по податку на доходи фізичних осіб по філії «Знам’янський райавтодор»
(183,0 тис. грн.).

Із урахуванням трансфертів з державного бюджету доходи місцевого бюджету склали в цілому по району 334886,2 тис. грн. або 101,6% до запланованих обсягів з урахуванням внесених змін на 2017 рік, в тому числі: по загальному фонду – 321071,1 тис. грн. (101,6%), що складає 127,8% до відповідного періоду минулого року питома вага 95,9%; по спеціальному фонду – 13815,2 тис. грн. (100,4% та 118,9), питома вага 4,1%.

Трансферти з державного бюджету за 2017 рік склали 206172,0 тис. грн. або 61,6% від загальної суми доходної частини бюджету.

До загального фонду місцевого бюджету у 2017 році надійшло власних і закріплених доходів у сумі 98434,8 тис. грн., що склало 107,0% до затверджених уточнених показників на цей період. Забезпечили виконання планів 2017 року
14 бюджетів. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження власних і закріплених доходів зросли на 25983,3 тис. грн. або на 35,9% приріст забезпечено усіма сільськими радами.

Районний бюджет по власних надходженнях загального фонду за 2017 рік виконаний на 103,5% при плані 46099,1 тис. грн. фактичне надходження складає 47734,3 тис. грн. та 167,7% до відповідного періоду 2016 року, питома вага – 48,5%.

Сільські бюджети по загальному фонду за 2017 рік виконані на 110,5%. Фактичне надходження складає 50700,5 тис. грн. при плані звітного періоду
45874,4 тис. грн. та 115,3% до відповідного періоду 2016 року, питома вага – 51,5%.

Найкращі показники виконання власних доходів загального фонду до уточненого річного плану 2017 року мають у відсотках сільські ради: Макариська – 118,1; Дмитрівська, Суботцівська  – 115,1; Казарнянська – 114,7; Мошоринська – 109,4; Пантазіїівська – 110,6; Володимирівська – 109,0.

Основними бюджетоутворюючими податками загального фонду бюджету району є податок та збір на доходи фізичних осіб питома вага якого складає 48,3%, податок на майно – 25,0% та єдиний податок – 17,9%.

Надходження податку та збору на доходи фізичних осіб за
2017 рік склали 47592,2 тис. грн. або 103,5% до плану 2017 року, в тому числі:

  • від заробітної плати – 29086,1 тис. грн.;
  • від розрахунків з населенням за земельні частки паїв –
    11734,8 тис. грн.;
  • від нарахованих дивідендів – 5641,3 тис. грн.;
  • від декларування одноосібників та інших надходжень –
    1130,0 тис. грн.

Порівняно з відповідним періодом 2016 року надходження податку та збору на доходи фізичних осіб збільшились на 19218,8 тис. грн. (67,7%).

Основними факторами які впливають на надходження даного виду податку є:

  • розмір середньомісячної заробітної плати в усіх галузях;
  • кількість працюючих, питома вага впливу цих двох факторів складає 61,2%;
  • розмір ставки по розрахунках з населенням за здані в оренду земельні частки паїв та їх грошова оцінка, нараховані дивіденди, питома вага впливу цих фактору складає 36,4%;
  • отримання доходу від фізичних осіб за результатами річного декларування 2,4%.

Другий показник який впливає на надходження податку на доходи фізичних осіб, це ставка розрахунку з населення за земельні частки паїв. Всього за 2017 рік надійшло вищевказаного виду податку у сумі 19557,9 тис. грн. (контингенті).  Якщо проаналізувати нарахування даного виду податку за 2016-2017 роки то у 2016 році нараховано – 16231,2 тис. грн., у 2017 році – 19583,8 тис. грн., темп росту склав 120,7%. Найвищий темп росту по: Макариській – 166,6%, Диківській – 156,4%, Пантазіївській – 155,6%, Петрівській – 148,8%, Цибулівській – 135,7%, сільських радах, найнижчий по Трепівській сільській раді – 105,1%. Якщо оплата даного податку на 1 га по земельних частках паїв, то найвищий по: Іванковецькій –
565,3 грн., Цибулівській – 520,2 грн., Макариській –  469,7 грн. сільських радах.

Середня ставка розрахунків за земельні часки (паї) склала 5,9%, найвища у Цибулівській сільській раді – 8,3%, найнижча – 4,6% по Володимирівській сільській раді.

Всього надходжень на душу населення по податку та збору на доходи фізичних осіб по району за 2017 рік складає 2093 грн., у 2016 році цей показник складав – 1236 грн.

Аналіз надходжень даного податку за три останні роки показує тенденцію росту, так за 2015 рік надходження складали 20080,1 тис. грн., за 2016 рік –
28373,4 тис. грн., за 2017 рік – 47592,2 тис. грн., темп росту 2016 року до 2015 року становить 141,3% (8293,3 тис. грн.), 2017 року до 2016 року – 167,7%
(19218,8 тис. грн.).

Надходження податку на майно склали 24613,8 тис. грн. або 103,9% до плану 2017 року. Порівняно з відповідним періодом 2016 року надходження податку на майно збільшились на 3047,8 тис. грн. (14,1%).

Податок на майно складається із податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плати за землю.

Податку на нерухоме майно у 2017 році надійшло 768,7 тис. грн. або 106,8% до плану звітного періоду. Порівняно з відповідним періодом 2016 року надходження податку на нерухоме майно збільшилось на 271,9 тис. грн.(54,7%).

Другий вагомий вид надходжень до бюджету району це плата за землю та оренда землі.

Надходження плати за землю в цілому склало
23769,3 тис. грн. або 103,8% до уточненого плану 2017 року. Забезпечили виконання планів всі сільські ради, крім Дмитрівської (98,4%) у зв’язку із несвоєчасною сплатою ТДВ «Колос» орендної плати за землю, кошти у сумі
164,9 тис. грн. надійшли 3 січня 2018 року.  Порівняно з відповідним періодом
2016 року надходження плати за землю збільшилось на 2766,8 тис. грн.(13,2%).

Станом на 01 січня 2018 року середній розмір орендної плати по Знам’янському району складає 1085,40 грн., в той час середньообласний показник по районах – 1277,80 грн., середній відсоток орендної плати по району – 3,58 (по області – 4,27). В розрізі сільських рад найвищий середній розмір сплаченої орендної плати у  2017 році по: Петрівській – 2601 грн., Богданівській – 2271 грн., Казарнянській – 1999 грн., Суботцівській – 1731 грн.,  Володимирівській –
1705 грн., Дмитрівській – 1500 грн., найнижчий по: Цибулівській – 654 грн., Макариській – 1006 грн., Диківській – 1075 грн.

Всього надходжень на душу населення по платі за землю по району за
2017 рік складає 1045 грн. в розрізі територій найбільше надійшло по: Казарнянській (2578 грн.), Іванковецькій (2541 грн.), сільських радах, найменше по Богданівській (447 грн.), Суботцівській (535 грн.), Цибулівській (548 грн.), Володимирівській (600 грн.), Трепівській (789 грн.) сільських радах.

Слід відмітити, що протягом 3-х останніх років надходження плати за землю зросли. У 2015 році даний вид надходжень складав – 15670,6 тис. грн., у 2016 році – 21002,5 тис. грн., а у 2017 році – 23769,4 тис. грн. Якщо аналізувати окремо плату за землю і оренду, то надходження від сплати за землю у 2015 році складали
1239,4 тис. грн., у 2017 році – 4332,4 тис. грн. надходження зросли в 3,5 рази (3093,0 тис. грн.). Плата за оренду землі зросла на 34,7% (5005,8 тис. грн.), факт 2015 року – 14431,2 тис. грн., а у  2017 році – 19437,0 тис. грн.

На 2018 рік сім сільських рад затвердили ставки податку за земельні ділянки для одноосібників у розмірі 1% від нормативної грошової оцінки і шість сільських рада затвердили від 0,5% до 1%.

Єдиного податку надійшло 17575,2 тис. грн., або 110,1% до плану 2017 року та 134,3% до відповідного періоду 2016 року. Питома вага складає 17,9% від загальної суми власних надходжень загального фонду. У територіальному розрізі сільських рад найвищий відсоток виконання річних уточнених показників становить по: Казарнянській – 137,4; Макариській – 133,3; Суботцівській – 125,7;  Володимирівській – 120,5.

Надходження акцизного податку склали 5183,6 тис. грн., або 105,8% до плану 2017 року та 86,6% до відповідного періоду 2016 року. Недосягнення темпу росту пояснюється тим, що по Дмитрівській сільській раді у 2017 року надходжень по акцизному податку за пальне було менше ніж у 2016 році і 29 грудня 2017 року до сільського бюджету надійшло 1903,3 тис. грн. коштів, що отримуються, як компенсація із загального фонду державного бюджету відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.02.2017 №96 «Деякі питання зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну території України пального до бюджетів місцевого самоврядування». Питома вага складає 5,3% від загальної суми власних надходжень загального фонду. Жодної гривні не надійшло з даного виду податку по двох територіях: Макариха та Пантазіївка.

Не досягнуто темп росту по рентній платі за лісові ресурси. Так за 2016 рік надходження складали 3100,1 тис. грн., а у 2017 році – 891,7 тис. грн., що на
2208,4 тис. грн.  менше у зв’язку з затвердженою постановою КМУ від
26.10.2016 року №756 у 2017 році зменшені об’єми заготівлі лісової продукції.

Всього власних надходжень за 2017 рік на душу населення по району склало 4329 грн., у 2016 році  — 3235 грн. Найбільші надходження на душу населення по сільських радах: Казарнянській – 3892 грн., Дмитрівській – 3640 грн.,  Іванковецькій – 3542 грн., Казарнянській – 2445 грн., Макариській – 3025 грн. Найнижчі по: Богданівській – 861 грн., Володимирівській – 1186 грн., Цибулівській – 1297 грн.

Основним джерелом доходів спеціального фонду (без трансфертів) у
2017 році є власні надходження бюджетних установ – 4481,4 тис. грн., питома вага складає 97,1%.

Порівняно з відповідним періодом минулого року власні надходження бюджетних установ зросли на 1154,6 тис. грн. (34,7%).

Ріст відбувся в основному по ЦРЛ за рахунок отримання спонсорської допомоги від фонду «Свої» у сумі 527,0 тис. грн.

Із місцевих бюджетів району за 2017 рік проведено касових видатків на загальну суму 333083,6 тис. грн., що складає 96,3% до запланованого місцевими бюджетами обсягу видатків на рік. Видатки загального фонду у 2017 році склали 303830,9 тис. грн. (96,8% до плану на рік), у тому числі за рахунок субвенцій з державного бюджету соціальної спрямованості (пільги, субсидії, допомоги) видатки склали у сумі 110986,2 тис. грн. (98,9%); видатки спеціального фонду проведені у обсязі 29252,7 тис. грн. (92,1%).

У розрізі галузей видатки загального фонду склали:

по освіті –84264,6тис. грн., або 27,7 % до загального обсягу видатків;

по охороні здоров’я – 46467,4 тис. грн., або 15,9 %;

по культурі – 9635,5 тис. грн., або 3,2 %;

по соціальному захисту і соціальному забезпеченню –
117682,9 тис. грн., або 38,7 %;

по державному управлінню – 18055,7 тис. грн., або 5,9 %.

За рахунок субвенцій з державного бюджету соціальної спрямованості у 2017 році використано 111076,0 тис. грн., у тому числі на виплату допомоги сім’ям з дітьми 47511,0 тис. грн., що на 6,4% більше проти 2016 року, тоді як кількість виплат зменшилася з 34543 у 2016 році до 32723 у 2017 році.

Пільги профінансовано всього 5327,3 тис. грн., що на 17,8%  більше ніж у 2016 році. Кількість одержувачів зменшилася з 61374 у 2016 році до 55860 у
2017 році.

Субсидії профінансовано у 2017 році у сумі 54021,3 тис. грн., що 29,7% більше ніж у 2016 році – 41641,0 тис. грн. Кількість одержувачів зросла з 7216 у 2016 році до 7359 у 2017 році, у тому числі по енергосубвенції з 5346 до 5588, по твердому паливу і скрапленому газу зменшилася з 1870 до 1771 одержувачів.

На пільгове перевезення у 2017 році направлено 894,8 тис. грн., у відповідний період 2016 року -438,3 тис. грн.

Загальний обсяг проведених видатків місцевих бюджетів проти відповідного періоду минулого року збільшився по загальному фонду – на 71757,5 тис. грн. (30,9%), по спеціальному фонду – на 1826,1 тис. грн. ( 6,7%).

За економічними статтями касові видатки загального фонду у порівнянні з відповідним періодом минулого року:

на заробітну плату з нарахуваннями збільшилися на 54,0%
(44933,6 тис. грн.), що пояснюється збільшенням мінімальної заробітної плати до 3200 грн.;

на медикаменти збільшилися на 6,2% (50,6 тис. грн.);

на харчування збільшилися на 33,8% (1032,7 тис. грн.) проти минулого року;

Видатки на харчування зросли,  по дошкільних закладах найбільша вартість харчування 1 дитини у 2017 році по Диківській – 23,98 грн., Іванковецькій –
30,69 грн., Пантазіївській – 25,29 грн., Мошоринській – 25,00 грн. сільських радах. У школах вартість харчування учнів 1-4 класів виросли з 6,29 грн. до 9,00 грн. У лікарні з 8.00 грн. до 8,75 грн.

на поточні трансферти населенню (допомоги, пільги, субсидії)  збільшилися  на 14,0%, за рахунок погашення заборгованості за минулий рік (13908,1 тис. грн.);

на розрахунки за енергоносії та комунальні послуги збільшилися на 29,0%
 ( або 3242,1 тис. грн.) за рахунок росту тарифів.

Питома вага видатків на заробітну плату та енергоносії склала 70,3% у загальному обсязі всіх статей видатків.

Якщо проаналізувати галузі освіта, культура, охорона здоров’я, то питома вага на заробітну плату по освіті складає 69,6%, у культурі – 49,8%, в охороні здоров’я – 73,2%. Видатки на енергоносії в освіті – 2,3%, в культурі – 3,8%, в охороні здоров’я –6,2%. Капітальні видатки в освіті – 4,3%, у культурі – 31,8%, в охороні здоров’я – 4,2%, тоді як у 2016 році капітальні видатки складали 0,8; 5,6; 3,1% до загальної суми видатків відповідно.

Значна увага приділяється як бюджетами сільських рад так і районним бюджетом незахищеним верствам населення. Так за 2017 рік надано матеріальної допомоги цим верствам населення на суму 1237,1 тис. грн. Найбільше надано Дмитрівською сільською радою – 449,7 тис. грн., Богданівською сільською радою – 103,1 тис. грн., Іванковецькою сільською радою – 78,9 тис. грн., Суботцівською сільською радою – 86,0 тис. грн.

За 2017 рік на видатки районного бюджету залучено субвенцій сільських рад 14271,6 тис. грн., з них: загального фонду у сумі 7746,0 тис. грн., спеціального у сумі 6525,6 тис. грн., що на 2,0%  більше проти аналогічного періоду 2016 року.

Хочу відмітити, що за 2017 рік сільськими бюджетами значні кошти було направлено на благоустрій населених пунктів, освітлення, ремонт доріг.

За 2017 рік із сільських бюджетів було спрямовано коштів на ремонт доріг у сумі – 7648,5 тис. грн.

На благоустрій населених пунктів направлено за 2017 рік
2189,0 тис. грн. та за 2016 рік – 1862,0 тис. грн. На вуличне освітлення використано по загальному та спеціальному фондах 211,3 тис. грн., що більше на 69,0 тис. грн. до рівня 2016 року (2016 рік – 142,3 тис. грн.).

         По спеціальному фонду проведено видатків на суму
29252,7 тис. грн., що більше за відповідний період минулого року на
1826,1 тис. грн., у тому числі придбання предметів довгострокового користування –2789,6тис. грн., що менше  проти минулого року  на 51,7 % (2603,5 тис. грн.), капітальні ремонти та реконструкція – 11252,0 тис. грн. що більше проти минулого року на 16,0% (1553,0 тис. грн.), будівництво – 1136,1 тис. грн. що менше проти минулого року на 28,4 % (450,3 тис. грн.). Питома вага капітальних видатків у загальному обсязі 7,6%. За 2017 рік до Знам’янського району залучено  
7305,9 тис. грн. субвенції з державного бюджету на місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій згідно постанов КМУ.

Крім того залучено коштів з обласного бюджету на проект ЄС ПРООН –
50,0 тис. грн.

         Станом на 01 січня 2018 року у Знам’янському управлінні Державної казначейської служби України у Кіровоградській області обліковуються зареєстровані зобов’язання по видатках загального фонду, виплати яких здійснюються за рахунок субвенцій з державного бюджету (пільги, субсидії, допомоги населенню), у сумі 22793,2  тис. грн., по інших статтях видатків кредиторська заборгованість відсутня.