Про інклюзивну освіту у загальноосвітніх навчальних
закладах району
У загальноосвітніх навчальних закладах району навчається 47 дітей з особливим освітніми потребами з них: індивідуальною формою навчання охоплено 32 учні; інклюзивною освітою у 2016-2017 навчальному році — 15 учнів (2015-2016 навчальний рік — 11 учнів):
Богданівська ЗШ І-ІІІ ступенів №1 – 2 учні;
Богданівська ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 – 1 учень;
Дмитрівська ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 – 4 учні;
Суботцівська ЗШ І-ІІІ ступенів – 3 учні;
Трепівська ЗШ І-ІІІ ступенів – 4 учні;
Іванковецька ЗШ І-ІІІ ступенів – 1 учень.
Діти-інваліди з захворюваннями опорно — рухового апарату загальноосвітніх навчальних закладах району відсутні.
В індивідуальному навчальному плані передбачається від трьох до восьми годин на тиждень для проведення корекційно-розвиткових занять з урахуванням висновку психолого-медико-педагогічної консультації та типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку. Такі години враховуються під час визначення гранично допустимого тижневого навчального навантаження дітей з особливими освітніми потребами.
Навчання у інклюзивних класах здійснюється за типовими навчальними планами, програмами, підручниками та посібниками, рекомендованими МОН молоді та спорту для загальноосвітніх навчальних закладів.
Оцінювання навчальних досягнень дітей з особливими потребами здійснюється згідно з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів та обсягом матеріалу, визначеним індивідуальною навчальною програмою.
Діти з особливими освітніми потребами до позакласних та позашкільних заходів залучаються з урахуванням їх інтересів, нахилів, здібностей, побажань, індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності та стану здоров’я.
Практичними психологами загальноосвітніх шкіл:
надають систематичну консультативну допомогу вчителям початкових класів, учителям-предметникам, які викладають у класах з інклюзивною формою навчання, у створенні сприятливих умов адаптації учнів з ООП, психологічно комфортного перебування в учнівських колективах;
вивчають стан адаптації учнів з ООП класів з інклюзивною формою навчання;
здійснюють психолого-педагогічний супровід:
дітей, які мають особливості психофізичного розвитку, проводять індивідуальну роботу, сприяють успішній адаптації до навчання та перебування в учнівських колективах.
Заступники директорів з навчально-виховної роботи постійно контролюють організацію навчання учнів з особливими освітніми потребами у класах з інклюзивною формою навчання, проведення корекційно-розвиткових занять відповідними вчителями.
Проблемні питання:
відсутність окремого фінансування на інклюзі.;
відсутність класифікації психо-фізичних порушень, з якими діти можуть приходити до школи;
відсутність асистента учителя;
відсутність класів релаксації;
відсутність підручників для навчання учнів інклюзивних класів.