Про інклюзивну освіту у загальноосвітніх навчальних

закладах району

 

У загальноосвітніх навчальних закладах району навчається 47 дітей з особливим освітніми потребами з них: індивідуальною формою навчання охоплено 32 учні; інклюзивною освітою у 2016-2017 навчальному році — 15 учнів (2015-2016 навчальний рік  — 11 учнів):

Богданівська ЗШ І-ІІІ ступенів №1 – 2 учні;

Богданівська ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 – 1 учень;

Дмитрівська ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 – 4 учні;

Суботцівська  ЗШ І-ІІІ ступенів – 3 учні;

Трепівська ЗШ І-ІІІ ступенів – 4 учні;

 Іванковецька ЗШ І-ІІІ ступенів – 1 учень.

Діти-інваліди з захворюваннями опорно — рухового  апарату загальноосвітніх навчальних закладах району відсутні.           

В індивідуальному навчальному плані передбачається від трьох до восьми годин на тиждень для проведення корекційно-розвиткових занять з урахуванням висновку психолого-медико-педагогічної консультації та типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку. Такі години враховуються під час визначення гранично допустимого тижневого навчального навантаження дітей з особливими освітніми потребами.

Навчання у інклюзивних класах здійснюється за типовими навчальними планами, програмами, підручниками та посібниками, рекомендованими МОН молоді та спорту для загальноосвітніх навчальних закладів.

Оцінювання навчальних досягнень дітей з особливими потребами здійснюється згідно з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів та обсягом матеріалу, визначеним індивідуальною навчальною програмою.

Діти з особливими освітніми потребами до позакласних та позашкільних заходів залучаються з урахуванням їх інтересів, нахилів, здібностей, побажань, індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності та стану здоров’я.

Практичними психологами загальноосвітніх шкіл:

надають систематичну консультативну допомогу вчителям початкових класів, учителям-предметникам, які викладають у класах з інклюзивною формою навчання, у створенні сприятливих умов адаптації учнів з ООП, психологічно комфортного перебування в учнівських колективах;

вивчають стан адаптації учнів з ООП класів з інклюзивною формою навчання;

здійснюють психолого-педагогічний супровід:

дітей, які мають особливості психофізичного розвитку, проводять індивідуальну роботу, сприяють успішній адаптації до навчання та перебування в учнівських колективах.

Заступники директорів з навчально-виховної роботи постійно контролюють організацію навчання учнів з особливими освітніми потребами у класах з інклюзивною формою навчання, проведення корекційно-розвиткових занять відповідними вчителями.

 

Проблемні питання:

відсутність окремого фінансування на інклюзі.;

відсутність класифікації психо-фізичних порушень,  з якими діти можуть приходити до школи;

відсутність асистента учителя;

відсутність класів релаксації;

відсутність підручників для навчання учнів інклюзивних класів.